Hyresförhandlingarna med Lycksele Bostäder klara

Hyresgästföreningen och allmännyttiga Lycksele Bostäder har träffat en överenskommelse om nya hyror för 2022 samt 2023. Från och med den 1 juli 2022 höjs hyrorna för berörda hyresgäster med i snitt 1,65 procent och från och med den 1 juli 2023 höjs hyrorna med i snitt 2,2 procent.

- Vi har haft en konstruktiv dialog med Lycksele Bostäder och förhandlingarna har förts i ett gott samtalsklimat. Det är glädjande att vi nu har kunnat komma överens om en rimlig hyreshöjning, säger Hyresgästföreningens förhandlare Henrik From.

Överenskommelsen omfattar cirka 1300 lägenheter. I förhandlingarna yrkade Lycksele Bostäder ursprungligen på en höjning med 3,66 procent för 2022.

För mer information:
Henrik From, förhandlare, 010-459 18 45