Hyresgästföreningen i Karlskoga starkt frågande till försäljningsplaner

I ett brev till samtliga ledamöter i Karlskoga kommuns fullmäktige ställer sig Hyresgästföreningen starkt frågande till försäljningsplanerna av 92 bostadslägenheter i området Baggängen i Karlskoga. Initiativet till försäljning kommer från Karlskogahems ledning och ska inom kort att behandlas av kommunfullmäktige.

- Vi har i ett brev till fullmäktigeledamöterna utvecklat våra ståndpunkter kring Karlskogahems försäljningsplaner som ett underlag för kommunfullmäktiges kommande hantering av frågan och som utgångspunkt för fortsatta konstruktiva samtal, säger Marianne Svensson ordförande i Hyresgästföreningen Karlskoga.

Hyresgästföreningens är starkt frågande till försäljningsplanerna. Dels på grund av hur de passar in i planeringen av Karlskogas bostadsförsörjning för framtiden, dels på grund av de ekonomiska konsekvenserna för Karlskogahem och dels på grund av den effekt en försäljning kan förväntas ha för hyresgästerna.

Brevet hittar du VIA DENNA LÄNK

Kontakt: