Hyresgästföreningen i Ludvika öppnar upp sin kvarterslokal för vaccinering mot covid-19

I samband med den nationella vaccinationsveckan öppnar Hyresgästföreningen i Ludvika upp sin kvarterslokal i området Grönsiskan för att, i samarbete med region Dalarna, erbjuda vaccination mot Covid-19. Föreningen får dessutom besök av Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder.

- Hyresgästföreningen i Ludvika vill med initiativet bidra till att fler vaccinerar sig mot Covid-19. Vi kommer därför att under onsdagen dela ut flygblad i Gallerian samt i bostadsområdet Grönsiskan där vi informerar om möjligheten att vaccinera sig, säger Bo Fremén ordförande i Hyresgästföreningen i Ludvika. -Vi har sedan öppet i lokalen på Kolbottenvägen 19 för drop-in vaccination nu på fredag den 18 mars mellan 9.00-12.00.

- Hyresgästföreningen i Ludvikas arbete här i kvarteret Grönsiskan är ett lysande exempel på vilket viktig insats våra lokala föreningar gör i hela landet. Och inte minst vilken betydelsefull verksamhet som pågår i kvarterslokalerna. Det här är ytterligare ett kvitto på att vi är en bred samhällsaktör, som gärna kavlar upp ärmarna och bidrar, säger Marie Linder, förbundsordförande Hyresgästföreningen

Tider onsdag den 16 mars

• 10.30-11.30 Dela ut material om möjligheten till att vaccinera sig i Ludvika på fredag. Gallerian.
  • 12.30-14.00 Vi är ute i bostadsområdet Grönsiskan, Dela ut informationsmaterial i bostadshusen om vaccinationsmöjligheter på fredag i kvarterslokalen på Grönsiskan

Kontakt och mer information

Bo Fremén ordförande Hyresgästföreningen Ludvika Tel: 072-503 13 09