Hyresgästföreningen och Ljusnarsbergs kommun överens om 2023 års hyror

I ett ekonomiskt väldigt svårt läge, för såväl hyresgäster som fastighetsägare, har konstruktiva förhandlingar förts med Ljusnarsbergs kommun. Nu har parterna nått en överenskommelse gällande hyrorna för 2023. Överenskommelsen innebär att bostäder med varmhyra höjs med 4 procent och bostäder med kallhyra med 3 procent.

- 4 procents hyreshöjning för hyresgäster med varmhyra och 3 procents hyreshöjning för hyresgäster med kallhyra är givetvis kännbara höjningar men givet förutsättningarna i år anser vi ändå att det är rimliga nivåer vi nu har blivit överens med Ljusnarsbergs kommun om, säger Erik Anfält, förhandlingsledare på Hyresgästföreningen.

Erik Anfält, förhandlingsledare

Region Mitt