Hyresgästföreningen varnar för bedrägeri i Eskilstuna

Nyligen har Hyresgästföreningen fått in flera samtal från oroliga hyresgäster i Eskilstuna. De har blivit kontaktade av en man som hävdar att han kommer från Hyresgästföreningen och vill komma in i deras hem för att byta brandvarnare.

Att Hyresgästföreningen vill byta brandvarnare hos hyresgäster stämmer inte, detta är inte något som vi jobbar med. Just nu har vi heller inga personer som rör sig i bostadsområdena, på grund av restriktionerna under Coronapandemin.

Vi uppmanar därför alla hyresgäster att inte släppa in mannen. Hyresgäster är välkomna att ringa Hyresgästföreningens växel på 0771-443 443 och berätta om de blir kontaktade av mannen, och också gärna göra en polisanmälan eftersom detta är en form av bedrägeri.

Skydda dig mot bedragare!

• Om någon ringer på din dörr och säger sig vara från Hyresgästföreningen, kolla om de har en väl synlig legitimation.
  • Släpp aldrig in någon i din lägenhet om du känner dig osäker.
  • Om någon ringer dig, och säger att hen är från Hyresgästföreningen, och du är osäker på att det stämmer, be om deras nummer och säg att du återkommer. Du kan ringa till vår växel på 0771-443 443 för att få kollat att numret verkligen går till någon på Hyresgästföreningen.
  • Har du frågor om hur Hyresgästföreningen jobbar, ring oss på 0771-443 443!

För mer information, kontakta:
Tomas Bergh, gruppchef, Hyresgästföreningen Region Mitt
Tel. 010- 459 15 15