Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder till Skellefteå

Tisdagen den 15 november reser Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder till Skellefteå för att delta i konferensen Klimat- och Energikicken.

Konferensen innehåller frågor om energi- och effekteffektivisering, arbete med fossilfrihet, förnybar energi, klimatkrav i nyproduktion, renovering och förvaltning samt klimatsmart boende.

– Vi står i ett klimatnödläge och alla branscher och organisationer kommer behöva ta ansvar. Det finns otroligt mycket vi kan göra för att en energieffektivisera våra bostäder och där tycker vi att staten ska vara framåtlutad och ta fram ett energieffektiviseringsstöd för flerbostadshus. Det gynnar både klimatet och priset på räkningen för den enskilda hyresgästen, säger Marie Linder, förbundsordförande Hyresgästföreniningen.

Tid för media finns, hör av dig till Hyresgästföreningens pressekreterare för att boka tid för intervju.

Hyresgästföreningen:
Victor Thomsen
victor.thomsen@hyresgastforeningen.se

Citat

Vi står i ett klimatnödläge och alla branscher och organisationer kommer behöva ta ansvar. Det finns otroligt mycket vi kan göra för att en energieffektivisera våra bostäder och där tycker vi att staten ska vara framåtlutad och ta fram ett energieffektiviseringsstöd för flerbostadshus. Det gynnar både klimatet och priset på räkningen för den enskilda hyresgästen.
Marie Linder, förbundsordförande Hyresgästföreniningen.