Klar förhandling: Ny hyra för Ängelholmshems hyresgäster

Efter många hårda förhandlingar har en uppgörelse nu nåtts mellan Hyresgästföreningen och det kommunala bostadsbolaget Ängelholmshem. Från den 1 januari 2020 höjs hyrorna med 1,75 procent.

Den retroaktiva hyreshöjningen från januari till april kommer fördelas jämt över månaderna maj till december i år.

– Efter lång förhandling är parterna nu överens. Vi är nöjda med att vi i samförstånd har träffat överenskommelsen istället för att låta Hyresmarknadskommittén fatta beslut i frågan, säger Björn Agertoft, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne.

Uppgörelsen omfattar 3 093 lägenheter.

För mer information, kontakta:
Björn Agertoft, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 05, bjorn.agertoft@hyresgastforeningen.se

Presskontakt:
Mikael Malmborg, kommunikatör på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 42

Ängelholmshems hyror höjs med 1,75 procent

Citat

Vi är nöjda med att vi i samförstånd har träffat överenskommelsen istället för att låta Hyresmarknadskommittén fatta beslut i frågan.
Björn Agertoft, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne