Klar förhandling: Ny hyra för Ebos hyresgäster

Hyresförhandlingarna är klara mellan Hyresgästföreningen och det kommunala bostadsbolaget Eslövs Bostads AB, Ebo. Uppgörelsen innebär en hyreshöjning med 1,78 procent från och med den 1 april 2020.

För den genomsnittlige hyresgästen i Ebos innebär det en höjning på 113 kr per månad.

– Det har varit en lång och komplicerad förhandling som vi trots allt lyckades slutföra på en rimlig nivå. Bakom uppgörelsen ligger främst nödvändiga satsningar på underhåll. Uppgörelsen visar också på att förhandlingssystemet fungerar, säger Peter Olsén, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne.

För mer information, kontakta:
Peter Olsén, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 38, peter.olsen@hyresgastforeningen.se

Presskontakt:
Mikael Malmborg, kommunikatör på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 42

Uppgörelsen visar på att förhandlingssystemet fungerar.
Peter Olsén, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne.