Klar förhandling: Ny hyra för Falkenbergs Bostads ABs hyresgäster

Hyresförhandlingarna är klara mellan Hyresgästföreningen och det allmännyttiga bostadsbolaget Falkenbergs Bostads AB, Fabo. Uppgörelsen innebär en hyreshöjning på totalt 1,75 procent från och med den 1 januari 2022.

– Hyreshöjningen är något högre än förra året. Detta beror främst på ökade kostnader för taxor och vidare satsning på underhåll för företaget. Uppgörelsen innebär alltid en avvägning mellan företagets behov och hyresgästernas förväntningar, säger Sofie Lindberg, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne.

Fabo har nu slutit sig till de bolag som i förhandlingarna på ett ansvarsfullt sätt bidragit till en konstruktiv miljö i förhandlingsrummet.

Det är 2560 lägenheter som berörs av hyreshöjningen.

För mer information, kontakta:
Sofie Lindberg, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne
010-459 17 49, sofie.lindberg@hyresgastforeningen.se