Klar förhandling: Ny hyra för Helsingborgshems hyresgäster

Hyresförhandlingarna är klara mellan Hyresgästföreningen och det allmännyttiga bostadsbolaget Helsingborgshem. Uppgörelsen innebär en hyreshöjning på totalt 1,88 procent från och med den 1 januari 2022.

– Det har varit väldigt speciella förhandlingar och tyvärr lyckades inte parterna komma överens lokalt utan förhandlingen fick avgöras efter medling från Hyresmarknadskommittén, säger Fredrik Malmberg, förhandlare Hyresgästföreningen region norra Skåne.

Det är cirka 11 600 lägenheter som berörs av hyreshöjningen.

För den genomsnittlige hyreslägenheten i Helsingborgshem innebär det en höjning på 132 kronor per månad.

För mer information, kontakta:
Fredrik Malmberg, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne:
010-459 17 11, fredrik.malmberg@hyresgastforeningen.se

Peter Olsén, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne