Kommunpolitiker inbjudna till flyttcirkus

Fredagen den 26 augusti klockan 14.00 blir det livat i stan, då gycklargruppen Trix och Hyresgästföreningen bjuder på föreställningen Flyttcirkus. Alla politiker och tjänstemän i stadshuset är inbjudna.

-Bostadspolitik kan kanske låta tungt och tråkigt, men det är något som i högsta grad berör oss alla. Det här är ett sätt för oss att sätta fokus på den viktiga bostadsfrågan, på ett lättsamt och lättillgängligt sätt, säger Emma Zetterholm, boendeutvecklare på Hyresgästföreningen region Aros-Gävle.

Föreställningen är en av en lång rad föreställningar som skett runt om i Västmanland under sommaren. Gycklargruppen Trix har uppträtt i 24 bostadsområden, och Hyresgästföreningen har funnits på plats för att prata boendefrågor.

-Vi har bland annat pratat om allas rätt till ett tryggt boende – en särskilt viktig fråga under ett valår som detta. Nu hoppas vi att många av kommunpolitikerna kommer och ser föreställningen, säger Emma Zetterholm.

Föreställningen Flyttcirkus
Dag: den 26 augusti
Tid: 14.00
Plats: Stadsparken Västerås

Föreställningen är gratis och öppen för allmänheten.

Region Aros-Gävle
Petra Olofsson