Kvidingebyggens nya hyror är klara

Förhandlingarna är nu klara mellan Hyresgästföreningen och Åstorps kommunala bostadsbolag AB Kvidingebyggen. Från och med den 1 juli 2020 höjs hyrorna med 1,62 procent.

– Vi arbetar för rimliga och rättvisa hyror och som alltid innebär förhandlingen en avvägning mellan fastighetsägarens behov och hyresgästernas intressen. Vi är glada att, i samförstånd, nu nått en uppgörelse i en förhandling som präglats av ett gott klimat där båda sidor fått komma till tals och blivit lyssnade på.

– Höjningen har bland annat sin grund i ökade personalkostnader, högre finansieringskostnader och den allmänna kostnadsutvecklingen i fastighetsbranschen, säger Pontus Wengsén, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne.

Koncernen Björnekulla Fastighets AB, där AB Kvidingebyggen ingår, äger och förvaltar drygt 500 lägenheter i Åstorp kommun, vars hyresgäster Hyresgästföreningen är med och förhandlar hyrorna för.

För mer information, kontakta:
Pontus Wengsén, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 14, pontus.wengsen@hyresgastforeningen.se

Presskontakt:
Mikael Malmborg, kommunikatör på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 42

Hyrorna för Kvidingebyggens hyresgäster höjs med 1, 62 %.

Vi arbetar för rimliga och rättvisa hyror.
Pontus Wengsén, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne.