Ljungskilehem vill höja hyrorna

Ljungskilehem går in i hyresförhandlingarna med ett höjningskrav på 3,2 procent. På Hyresgästföreningen granskar man nu förhandlingsunderlaget för att kunna bilda sig en uppfattning om kravet.

Ljungskilehem har kallat till förhandling och vill höja hyrorna för sina 180 lägenheter med 3,2 procent den första april.

– Just nu förbereder vi oss inför förhandlingen genom att granska det underlag som finns. Vi har goda förhoppningar om att hitta en gynnsam lösning för hyresgästerna säger Jakob Agirman, förhandlare på Hyresgästföreningen.

För en genomsnittlig tvårumslägenhet på 60 kvadratmeter skulle bostadsstiftelsens krav innebära en höjning med 164 kronor.

För ytterligare upplysningar kontakta:

Jakob Agirman, förhandlare

Hyresgästföreningens regionala pressjour