Miljoner i medlemsnytta

Mer än en och en halv miljon. Juristerna vid Hyresgästföreningen region Aros-Gävle har verkligen gjort medlemsnytta under 2021. De har nämligen hjälpt medlemmar att spara 1 676 000  kronor.

Och det är enbart det som gått direkt tillbaka till medlemmarna vid hyresnedsättningar, skadestånd och liknande juridiska ärenden.

Juristerna vid Hyresgästföreningen hjälper också medlemmar att rädda sina hyreskontrakt, byta boenden och flytta ifrån boende som inte passar dem men där hyresvärden kanske sätter sig emot ett byte. Något som inte kan beräknas i kronor men som kan göra stor skillnad för den enskilde medlemmen.

Att som medlem få juridisk hjälp när man behöver det - det är en stor bo-trygghet.

Region Aros-Gävle
Petra Olofsson