Ny hyra för Balders hyresgäster från 1 januari

Hyresförhandlingarna mellan Hyresgästföreningen och Balder är nu klara. Från och med den 1 januari 2021 höjs hyrorna för berörda hyresgäster med i genomsnitt 0,89 procent.

- I spåren av den pågående pandemin som drabbar landet så behöver hyresjusteringarna hållas tillbaka under 2021. Därför är det glädjande att vi nu gjort en överenskommelse som känns rimlig för såväl hyresgästerna som för bostadsbolaget, säger Anders Sjöholm, förhandlare.

Dessutom har Balder rätt att höja hyran med 45 kronor per månad i samtliga lägenheter där elektronisk lägenhetscylinder installeras.

Balder hade ursprungligen yrkat på en ökning med 2,5 procent för 2021.

För mer information:
Anders Sjöholm, förhandlare, 072-451 88 25