Ny hyra för Topbostäders hyresgäster

Hyresgästföreningen och allmännyttiga Topbostäder har träffat en överenskommelse om nya hyror för 2022. Från och med den 1 maj höjs hyrorna för berörda hyresgäster med i genomsnitt 1,5 procent.

- Vi har haft en bra dialog med Topbostäder som sträckt ut handen och visat en glädjande vilja att ta ansvar, såväl för sina hyresgäster som för förhandlingssystemet i stort. Detta har underlättat processen med att komma överens om rimliga hyreshöjningar för innevarande år, säger Hyresgästföreningens förhandlare Magnus Westerlund.

Överenskommelsen gäller cirka 2010 lägenheter. Lägenheter i Malmberget får ingen höjning. I förhandlingarna yrkade Topbostäder ursprungligen på en höjning med 2,9 procent.

För mer information:
Magnus Westerlund, förhandlare, 072-551 75 77