Nyvald styrelse i Västerås vill engagera fler

Ordförande för Hyresgästföreningen i Västerås, Linn Wegemo, ser fram emot att börja jobba med den styrelse som valdes in vid årsmötet i mars. Den nyvalda styrelsen har bland annat fått nytillskott i form av fyra nya namn på ersättarplats.

- Än så länge har vi i styrelsen bara hunnit ses den korta stunden på årsmötet, men det kändes bra. I början av april har vi vårt första riktiga möte, säger hon.

Hyresgästföreningen välkomnar fler engagerade på alla nivåer, så även i Västerås.

- Vi pratade en del på årsmötet om hur vi kan engagera fler. Det blir sannolikt ett av våra fokusområden under året.

- För att göra det tror jag att vi både behöver anordna fler aktiviteter ute i bostadsområdena och tänka nytt kring formerna för hur man kan engagera sig i Hyresgästföreningen, säger Linn Wegemo.

Om oss

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna.Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.