Petra Lundh ny press- och opinionschef på Hyresgästföreningen

Idag första februari tillträder Petra Lundh som ny press- och opinionschef på Hyresgästföreningen. Hon kommer närmast från en tjänst som kommunikationsstrateg på Hyresgästföreningens förbundskontor.

– Med Petra Lundhs långa erfarenhet av opinionsbildning och gedigen kunskap om vår organisation blir hon en viktig lagspelare i vårt opinionsarbete och arbetet i samband med höstens val. Vi är stolta och glada över rekryteringen, säger Loth Hammar, kommunikationschef Hyresgästföreningen.

Petra kommer att ha det övergripande ansvaret för Hyresgästföreningens press- och opinionsarbete. Det innebär bland annat att leda det dagliga pressarbetet på nationell nivå, och även att sätta en plan för opinionsarbetet.

– En rolig och viktig tjänst i en av Sveriges viktigaste organisationer. Jag ser verkligen fram emot att får fortsätta att göra skillnad på den svenska bostadsmarknaden och för landets hyresgäster. Dessutom kommer jag att ha ett riktigt toppenteam till min hjälp, kommenterar Petra sitt tillträde.

Petra kommer närmast från en tjänst som kommunikationsstrateg på kommunikationsenheten. Tidigare har Petra bland annat arbetat som bostadspolitisk utredare, regional kommunikationschef och tillförordnad regionchef i region norra Skåne. Hon har även arbetat som politisk sekreterare i Region Skåne. Petra kommer att leda press- och opinionsteamet som består av två pressekreterare och en sociala medier-ansvarig.

Nationell pressjour
press@hyresgastforeningen.se