Positivt besked för hyresgäster i Hammarkullen

I dag blev det klart att Bostadsbolaget köper 890 lägenheter på Bredfjällsgatan och Gropens gård i Hammarkullen av den privata fastighetsägaren Carnegie.

Det är en affär som Hyresgästföreningen ser positivt på.

– Det här är ett bestånd som har haft många olika hyresvärdar och ett bristande och allt mer eftersatt underhåll. Nu blir det blir ett mer långsiktigt ägande och det tror vi är bra för hyresgästerna, säger Pedram Kouchakpour, förhandlingschef hos Hyresgästföreningen i västra Sverige.

Att det blir ett kommunalt bolag som tar över och inte ytterligare en privat ägare är inte huvudfrågan, menar Pedram Kouchakpour som betonar att det viktiga är att det är en ägare som är långsiktig.

– Bostadsbolaget är en aktör som både har styrkan och förvaltningskunskapen att ta hand om det här området på ett bra sätt. Vi är positiva till affären och tror att det här blir bra för alla, säger Pedram Kouchakpour.

Vill du veta mer välkommen att kontakta Pedram Kouchakpour 0702-99 94 32

Om oss

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna.Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.