Pressinbjudan - ny manifestation mot utförsäljningen i Rannebergen

Nu på torsdag 7 december samlas politikerna i Göteborgs kommunfullmäktige för årets sista sammanträde. På dagordningen finns den hårt kritiserade utförsäljningen av 289 allmännyttiga lägenheter i Rannebergen till privata fastighetsbolaget Victoria Park.

Affären som görs för att komma över byggbar mark i Lövgärdet har mött starkt motstånd från Rannebergens hyresgäster. Över 2 000 namn har samlats in i protest och vid föregående kommunfullmäktigemöte demonstrerade runt 200 hyresgäster mot planerna.

Även denna gång genomför Hyresgästföreningen tillsammans med Rannebergens hyresgäster en manifestation för att försöka påverka politikerna att säga nej till affären.

Manifestationen startar 15.30 utanför Svenska Mässan vid Korsvägen i Göteborg och din redaktion är självklart välkommen att vara med på plats.

Om oss

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna.Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.