Privatvärdarnas ekonomi 2020 – webbinarium

Torsdag 9 december släpps rapporten “Privatvärdarnas ekonomi” av Hyresgästföreningen i södra Skåne. I tillägg till att granska den ekonomiska situationen hos 15 privata hyresvärdar under pandemiåret 2020 innehåller den en jämförelse av de samlade resultaten under de 15 år som rapporten har getts ut.

Rapporten släpps torsdag 9 december och ett fördjupande webbinarium hålls fredagen den 10:e december. Deltar gör Stig Westerdahl, professor i företagsekonomi på institutionen för Urbana studier vid Malmö Universitet, och Martin Hofverberg, chefsekonom på Hyresgästföreningen.

Samtalet fokuserar på hyresmarknadens utveckling under de undersökta 15 åren samt fördjupar sig i ekonomins betydelse för bostadspolitiken.

Praktiskt information
Plats: Digitalt, webbinariet streamas på Hyresgästföreningen i södra Skånes Facebooksida, https://www.facebook.com/hgfsodraskane
Tid: 10 december, kl 12.05–12.55
Event: https://www.facebook.com/events/261175645903408