Så drabbar marknadshyror Luleå och Norrland

Om marknadshyror införs kommer hyresgästerna i Luleå att få 43 procent högre hyra och behöva lägga 12 procent mer av sin disponibla inkomst för att kunna betala hyran. Det visar en rapport som konsultföretaget Ramboll tagit fram på uppdrag av Hyresgästföreningen. Imorgon presenteras rapporten på en digital pressträff.

Tid: 23 mars, kl. 10.00-10.30
Plats: Microsoft Teams

Anmälan krävs, skicka ett e-mail till anders.rubensson@hyresgastforeningen.se för att få en länk till mötet.

Deltar vid pressträffen gör Hyresgästföreningens bostadspolitiske utredare Patrik Landin samt Sören Lejon, ordförande i Hyresgästföreningen Luleå. Efter en kort dragning av rapportens innehåll ges möjlighet att ställa frågor.

Välkommen!

För mer information: