Vänersborgsbostäder köper Hyresgästföreningens regionkontor

Nu är köpeavtalet undertecknat. Kommunägda AB Vänersborgsbostäder tar över Hyresgästföreningen regionkontor i Vänersborg. Båda parterna är nöjda med affären och ser klara fördelar för sina respektive verksamheter.

Efter drygt 20 år i fastigheten Tuppen 3 på Torpavägen flyttar Hyresgästföreningen in i sitt nya regionkontor på Vassbotten den 1 mars. Det nya kontoret blir drygt 550 kvadratmeter mindre men samtidigt mer lämpat för medlemsorganisationens verksamhet.

– Många av de anställda är ju ute stora delar av veckan. De stöttar våra förtroendevalda i deras arbete med boinflytande, opinionsbildning och förhandling.  De nya lokalerna passar oss bättre och efter den pågående renoveringen får vi en funktionell arbetsplats och en välkomnande miljö för medlemmar som kommer på besök, förklarar Lennart Derehag, regionordförande på Hyresgästföreningen.

Även Vänersborgsbostäder ser klara fördelar med affären. För närvarande huserar bostadsbolagets kontor och bobutik på Vallgatan. Serviceenheten däremot har redan sin verksamhet vägg i vägg med Hyresgästföreningen på Torpavägen. Efter flytten kommer Vänersborgsbostäders hela verksamheten att vara samlad på en och samma adress.

– Lustigt nog går flytten från en gammal flickskola till en före detta dövstumskola. Fastigheten Tuppen är en välkänd byggnad i Vänersborg med sina torn och stora gräsmatta. Det blir också lättare för våra kunder att besöka oss. Byggnaden är mer tillgänglig än den där vi förnärvarande har vår bobutik. Det finns ramper och hiss och dessutom stannar bussen nästan utanför huset, säger Gunar Johansson, VD på AB Vänersborgsbostäder.

Säljaren är Hyresgästföreningens fastighetsbolag Kvarteret Danmark Fastigheter AB.

Lennart Derehag
Regionordförande för Hyresgästföreningen BohusÄlvsborg-Skaraborg

Region BohusÄlvsborg-Skaraborg
Regional pressjour BÄSK

Hyresgästföreningen flyttar till nytt regionkontor i Vänersborg den 1 mars.
Twittra det här
Kommunägda AB Vänersborgsbostäder köper Hyresgästföreningens nuvarande regionkontor.
Twittra det här

Citat