Willhem höjer hyrorna för 3 300 lägenheter i Borås

Nu är förhandlingen mellan Willhem och Hyresgästföreningen klar. Överenskommelserna innebär att hyrorna för de flesta lägenheter höjs med 2,15 procent. Betydligt lägre hyrespåslag blir det på studentlägenheterna.

Överenskommelsen mellan det privata bostadsbolaget Willhem och Hyresgästföreningen omfattar 3301 lägenheter och innebär att hyrorna för renoverade lägenheter höjs med 1,95 procent och övriga lägenheter med 2,15 procent.

Betydligt lägre höjningar får studenterna på Kyrkogårdsgatan 9 och Sparregatan 15 där påslaget stannar på 0,5 respektive 0,75 procent.

– Om studenter ska kunna komma in på bostadsmarknaden är det viktigt att det finns mindre hyreslägenheter som de har råd med. Därför är vi glada över att höjningen blev lite extra låg på Willhems studentlägenheter eftersom hyrorna där redan är ganska höga, kommenterar Jesper Lissmark, förhandlare på Hyresgästföreningen.

För ytterligare upplysningar kontakta:

Jesper Lissmark, förhandlare

Hyresgästföreningens regionala pressjour