F&S spinner loss för Barncancerfonden

Sveriges största idrottsförening Friskis&Svettis Stockholm deltar i Sveriges största spinningevent, den stora insamlingsaktiviteten Spin of Hope till förmån för Barncancerfonden. Lördag 23 mars mellan kl 07.00-19.00 kommer hela Sverige att spinna loss och samtidigt samla in pengar till förmån för barn med cancer. 36 lag är anmälda hos F&S Stockholm och målet är att hålla igång varje spinningcykel under 12 timmar.

Friskis&Svettis Stockholms målsättning är att samla in pengar till Barncancerfonden genom att genom att erbjuda en sal under hela dagen den 23 mars och samtidigt skapa en aktivitet med mervärde för föreningens medlemmar och alla andra som vill komma in och delta. - Självklart vill vi vara en del av Spin of hope. Vi upplåter vår toppmoderna spinningssal, som har Activio pulssystem, projektor och filmduk, på vår nyaste anläggning F&S Hagastan för att göra insamlingen till en gruppträning för alla sinnen. Gensvaret har varit enormt, säger Stina Eklund Olofsson på Friskis&Svettis Stockholm.

Plats: F&S Hagastan, Gävlegatan 22 Tid: kl 07.00-19.00 Varje deltagare betalar 125 kronor och pengarna går oavkortat till Barncancerfonden.

För mer information:
Lotta Törnberg, kommunikationschef Friskis&Svettis Stockholm, 076-856 80 26
Stina Eklund Olofsson, Träningsakademin Friskis&Svettis Stockholm, 070-169 70 17

Om Spin of Hope
Spin of Hope arrangeras av Barncancerfonden och är Sveriges största spinningevent. 2012 deltog 61 anläggningar. För mer information: www.barncancerfonden.se/Spin-of-hope/Om/

F&S Stockholm är Sveriges största ideella idrottsförening med över 74 000 medlemmar och drygt 1 400 verksamma funktionärer. F&S Stockholm erbjuder ett stort och varierat utbud med över 60 olika typer av träning och totalt finns det drygt 800 gruppträningspass i veckan. För mer information: www.sthlm.friskissvettis.se

- Självklart vill vi vara en del av Spin of hope. Vi upplåter vår toppmoderna spinningssal, som har Activio pulssystem, projektor och filmduk, på vår nyaste anläggning F&S Hagastan för att göra insamlingen till en gruppträning för alla sinnen. Gensvaret har varit enormt.
Stina Eklund Olofsson på Friskis&Svettis Stockholm