F&S Stockholm växer - ny anläggning i Solna

Nu är det klart! I början av juni 2018 öppnar F&S Stockholm sin sjuttonde anläggning. Denna gång är det dags för Solna att Friskifieras med 1600 kvm träning inne i Solna centrum.

• Solna har stått högt på våra medlemmars önskelista, det är en av de vita fläckar där vi inte haft en anläggning. Det finns otroligt bra förutsättningar med goda kommunikationer, hög befolkningstäthet och många som jobbar i området dagtid. Friskis&Svettis träning blir ännu mer tillgänglig och vi kan möta nya medlemmar, säger Ann-Catrine Norberg, operativ chef F&S Stockholm.

Anläggningen kommer att ligga i Solna centrum. Ingång blir både från köpcentret och en egen entré från Centralvägen, där medlemmar också kommer att kunna gå in när anläggningen är obemannad. I anslutning finns tunnelbana, bussar och tvärbana (samt pendeltåg från Solna station).

1600 kvm träning i två plan
Anläggningen blir lika stor som flera av F&S Stockholms befintliga anläggningar, cirka 1600 kvm. Den får en rymlig entré på butiksplanet och en sammanhållen, stor träningsyta en våning ner. Där kommer det att finns gott om yta för för gruppträning, spin och styrketräning.

Arbetet med att sätta utbudet för anläggningen startar inom kort och ombyggnationen görs under våren. 1 juni börjar inflyttningen innan anläggningen öppnar i början av juni.

Anläggning i söderort inom fem år

• Medlemmarna har länge efterfrågat en anläggning i söderort och föreningens fokus är att etablera oss i stadsdelar i anslutning till innerstaden där vi ännu inte finns. Nu kom en möjlighet att ta över den här lokalen, vilket vi inte ville avstå även om vi fortfarande letar söder om stan, fortsätter Ann-Catrine.

Förutom Solna är Enskede och Liljeholmen/Hägersten områden där föreningen letar passande lokaler. Enligt föreningens etableringsstrategi är målet är att uppnå detta inom en femårsperiod, medan etablering av fler anläggningar i innerstan samt i en yttre cirkel sker senare.

PR-ansvarig

Friskis&Svettis Stockholm är Sveriges största idrottsförening. Vi erbjuder över 70 träningsformer på 17 träningsställen i och runt Stockholm. Över 93 000 medlemmar är en del av oss. 1 700 ideella funktionärer och 150 medarbetare driver verksamheten. Tillsammans vill vi sätta vill hela Stockholm i rörelse. För mer information: www.sthlm.friskissvettis.se

Solna har stått högt på våra medlemmars önskelista, det är en av de vita fläckar där vi inte haft en anläggning. Det finns otroligt bra förutsättningar med goda kommunikationer, hög befolkningstäthet och många som jobbar i området dagtid. Friskis&Svettis träning blir ännu mer tillgänglig och vi kan möta nya medlemmar.
Ann-Catrine Norberg, operativ chef F&S Stockholm
Medlemmarna har länge efterfrågat en anläggning i söderort och föreningens fokus är att etablera oss i stadsdelar i anslutning till innerstaden där vi ännu inte finns. Nu kom en möjlighet att ta över den här lokalen, vilket vi inte ville avstå även om vi fortfarande letar söder om stan.
Ann-Catrine Norberg, operativ chef F&S Stockholm