Friskis ger trampcykelrabatt – för ännu fler i rörelse

Den 1 februari införde svenska staten en elcykelpremie, för att fler svenskar ska ha råd att köpa en elcykel. Nu svarar Friskis&Svettis med en speciellt framtagen jubileumscykel - med tramprabatt!

I 40 år har Friskis&Svettis fått svenska folket att röra på sig med en väldigt enkel idé.
Sveriges största idrottsförening tror på lustfylld och lättillgänglig träning. Lagom till Friskis 40-årsdag lanseras nu en knallröd jubileumscykel. Den säljs med tramprabatt, för att så många som möjligt ska kunna cykla.

– Statens elcykelpremie syftar till att minska bilåkandet, och det är förstås bra. Men vi på Friskis&Svettis har alltid trott på hederligt kroppsarbete. Vi kompletterar därför elcykelpremien med en ”trampcykelpremie”, säger Johan Lampinen, verksamhetschef för F&S Stockholm.

Jubileumscykeln finns i dam- och herrmodell och är framtagen i samarbete med Stålhästen. Den har tre växlar, handbroms och fotbroms. Friskis ger 700 kr i tramprabatt, vilket gör att alla som vill kan klicka hem sin Friskis-hoj för 3 695 kr (ord 4 395 kr).

– Sverige tjänar på att människor är i rörelse. Sjukvårdsutgifterna minskar och varje individ blir gladare, smartare och friskare. De vetenskapliga beläggen finns redan. Friskis jobb är att göra det så enkelt och kul som möjligt att röra på sig, säger Johan Lampinen, som ofta syns med cykelhjälmen i högsta hugg.

– Att cykla till jobbet eller träningen är ett perfekt sätt att få in mer rörelse i livet, säger Johan. Jag blir glad av att cykla!

PR-ansvarig

Friskis&Svettis Stockholm är Sveriges största idrottsförening. Vi erbjuder över 70 träningsformer på 17 träningsställen i och runt Stockholm. Över 93 000 medlemmar är en del av oss. 1 700 ideella funktionärer och 150 medarbetare driver verksamheten. Tillsammans vill vi sätta vill hela Stockholm i rörelse. För mer information: www.sthlm.friskissvettis.se

Statens elcykelpremie syftar till att minska bilåkandet, och det är förstås bra. Men vi på Friskis&Svettis har alltid trott på hederligt kroppsarbete. Vi kompletterar därför elcykelpremien med en ”trampcykelpremie”.
Johan Lampinen, verksamhetschef för F&S Stockholm
Sverige tjänar på att människor är i rörelse. Sjukvårdsutgifterna minskar och varje individ blir gladare, smartare och friskare. De vetenskapliga beläggen finns redan. Friskis jobb är att göra det så enkelt och kul som möjligt att röra på sig.