Friskis stödjer Barncancerfonden – arrangerar Yoga of Hope

Friskis&Svettis Stockholm yogar för livet på Fotografiska. Alla stockholmare är välkomna att starta Allhelgonadagen 1 november kl 9.00 med Yoga soft till förmån för Barncancerfonden.

I år arrangerar Barncancerfonden ett eget Yoga of Hope på Fotografiska museet 1 november fyllt med olika yogapass under dagen. F&S Stockholms yogaledare Eva Boman guidar deltagarna genom passet Yoga soft för att alla som vill bidra till att utrota barncancer ska kunna starta dagen med mjuk rörelse i en av Stockholm häftigaste lokaler. Eva är i grunden sjuksköterska för barn med cancer och har tagit initiativet att leda ett morgonpass kl 9.00.

– Att kombinera glädjen att få människor i rörelse samtidigt som vi tillsammans genom Friskis försorg bidrar till Barncancerfondens livsviktiga arbete känns naturligt, säger Eva Boman, barncancersköterska på Karolinska sjukhuset och yogaledare hos Friskis&Svettis Stockholm.

Friskispasset Yoga soft ger möjlighet till en inkännande och skonsam träningsupplevelse där deltagaren utgår från sig själv i ett lugnt tempo och med medveten andning skapar balans i kropp och sinne.

F&S Stockholm är även en av medarrangörerna till Spin of Hope sedan sex år tillbaka, som arrangeras varje år i mars på många olika platser i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Grönland.

– Vi är glada att arrangera Yoga of Hope för första gången. Som Sveriges största yogaleverantör känns det naturligt att bidra även här, utöver exempelvis Spin of Hope som vi ordnar varje år. Genom vårt samarbete med Barncancerfonden har vi skapat en tradition som förenar välgörenhetsnytta med träningsglädje – något som engagerar allt fler stockholmare. Gemenskapen i rörelseglädjen och att vi bidrar tillsammans för att utrota barncancer är stort, nu med ett för oss nytt arrangemang i form av Yoga of Hope, säger verksamhetschef Johan Lampinen på Friskis&Svettis Stockholm.

Praktisk info
Anmälan via Barncancerfonden. Varje deltagare bidrar med valfri summa. Mattor finns att låna på plats. Det finns också möjlighet att köpa måltider och ekologiska juicer.

PR-ansvarig

F&S Stockholm är Sveriges största idrottsförening med 94 897 medlemmar och 17 fullutrustade anläggningar. Över 1 400 ideella ledare och värdar ser varje vecka till att vi kan erbjuda lättillgänglig och lustfylld träning av hög kvalitet för alla. För mer information: www.sthlm.friskissvettis.se

Länkar:
Friskis&Svettis Stockholm – Yoga of Hope

Barncancerfondens anmälan

Friskispasset Yoga soft

PR-ansvarig
F&S Stockholm är Sveriges största ideella idrottsförening med cirka 95 000 medlemmar och drygt 1 400 funktionärer. Föreningen erbjuder ett stort och varierat utbud med över 70 olika träningsformer och drygt 900 träningspass i veckan. För mer information om F&S Stockholm: www.friskissvettis.se/stockholm

Friskis&Svettis Stockholm yogar för livet på Fotografiska. Alla stockholmare är välkomna att starta Allhelgonadagen 1 november kl 9.00 med Yoga soft till förmån för Barncancerfonden.
Anmälan via Barncancerfonden - Yoga of hope. Varje deltagare bidrar med valfri summa.

Vi är glada att arrangera Yoga of Hope för första gången. Som Sveriges största yogaleverantör känns det naturligt att bidra även här, utöver exempelvis Spin of Hope som vi ordnar varje år. Genom vårt samarbete med Barncancerfonden har vi skapat en tradition som förenar välgörenhetsnytta med träningsglädje – något som engagerar allt fler stockholmare.
verksamhetsledare Johan Lampinen på Friskis&Svettis Stockholm
Gemenskapen i rörelseglädjen och att vi bidrar tillsammans för att utrota barncancer är stort, nu med ett för oss nytt arrangemang i form av Yoga of Hope.
verksamhetsledare Johan Lampinen på Friskis&Svettis Stockholm
Att kombinera glädjen att få människor i rörelse samtidigt som vi tillsammans genom Friskis försorg bidrar till Barncancerfondens livsviktiga arbete känns naturligt.