Insamlingsrekord för årets Spin of Hope på F&S Stockholm

Lördagen den 29 mars 2014 är det återigen dags för Spin of Hope på Friskis&Svettis Hagastan - ett spinningevent som genomförs varje år runt om i landet till förmån för Barncancerfonden. I Stockholm sålde platserna slut snabbare än någonsin, vilket innebär att årets Spin of Hope redan slagit insamlingsrekord med 3 076 557 kronor hittills genom anmälningar och gåvor.

Spin of Hope går ut på att ett lag om max tolv personer, under ledning av spinningsinstruktörer, håller igång en spinningcykel i tolv timmar. Varje deltagare cyklar varsin timme eller fler, beroende på antal deltagare i laget. Anmälningsavgifter och gåvor som kommer in i samband med eventet går oavkortat till Barncancerfonden. Friskis&Svettis Stockholm har hittills samlat in rekordhöga 75 000 kronor.

• Med Spin of Hope har vi lyckats hitta en aktivitet som förenar välgörenhetsnytta med träningsglädje – något som engagerar fler och fler Stockholmare varje år. Det är riktigt roligt att se, säger Tina Reuterswärd på Friskis&Svettis Stockholm.

Plats
Spin of Hope hålls på F&S Hagastan, Gävlegatan 22, lördag 29 mars kl 7-19. Avgiften är 1500 kr per lag som går direkt till Barncancerfonden. Åldersgräns för att delta är 13 år.

För mer information:

Lotta Törnberg, kommunikationschef Friskis&Svettis Stockholm, 0768-56 80 26

1 500 verksamma funktionärer. F&S Stockholm erbjuder ett stort och varierat utbud med över 60 olika typer av träning om totalt 900 pass i veckan på 14 anläggningar. För mer information: ww.sthlm.friskissvettis.se

Lotta Törnberg, kommunikationschef Friskis&Svettis Stockholm, 0768-56 80 26

Om Spin of Hope
Spin of Hope arrangeras av Barncancerfonden och är Sveriges största spinningevent. 2013 deltog 14 000 motionärer. För mer information: www.barncancerfonden.se/Spin-of-hope/

Om Friskis&Svettis Stockholm F&S Stockholm är Sveriges största ideella idrottsförening med 85 000 medlemmar och drygt 1 500 verksamma funktionärer. F&S Stockholm erbjuder ett stort och varierat utbud med över 60 olika typer av träning om totalt 900 pass i veckan på 14 anläggningar. För mer information: www.sthlm.friskissvettis.se

- Med Spin of Hope har vi lyckats hitta en aktivitet som förenar välgörenhetsnytta med träningsglädje – något som engagerar fler och fler Stockholmare varje år. Det är riktigt roligt att se.
Tina Reuterswärd