Medlemmarna har rivstartat Friskis&Svettis nästa kampanj på Instagram

Instagram svämmar över av träningsbilder, den snabba bekräftelsen lockar allt fler användare till den sociala bilddelarappen. En trend som Friskis&Svettis i Stockholmsregionen har tagit till vara på.

- Våra medlemmar har lagt upp tusentals bilder från våra träningsanläggningar det senaste året, det vore dumt att inte ta vara på dem, säger Staffan Marmolin, marknadschef på Friskis&Svettis Region Stockholm. Vi är ju en ideell, medlemsstyrd förening, så att använda medlemmarna även i vår kommunikation känns självklart.

I säsongsstartskampanjen ska Friskis&Svettis Region Stockholm låta alla som tränar just där visa upp både sig själva och anläggningarna med sina Instagram-bilder. För att samla in bilder till kampanjen startade vecka 49 en liten förkampanj och på bara två veckor har närmare 1000 bilder laddats upp.

- En fantastiskt respons från våra medlemmar! Och det är verkligen alla möjliga bilder som kommer in: vältränade, halvtränade och otränade barn, ungdomar, vuxna och pensionärer som tränar allt mellan himmel och jord. Det känns väldigt Friskis&Svettis, och alla verkar tycka att både träningen och kampanjen är kul.

När kampanjen väl drar igång i januari kommer några av de insamlade bilderna att hamna på stortavlor, i annonser och på ytor i tunnelbana och bussar.

- Det blir lite av en fotoutställning spridd över hela Stockholm, av och med våra medlemmar. Varje utomhustavla blir unik och kampanjsajten www.fssthlm.se visar samtliga bilder som taggats i kampanjen.

Bildinsamlingen pågår på www.fssthlm.se och på Instagram under hashtaggen #friskissthlm.

Staffan Marmolin, marknadschef Friskis&Svettis Region Stockholm, 073-270 86 87 eller staffan.marmolin@sthlm.friskissvettis.se.

Om Friskis&Svettis Stockholm:
F&S Stockholm är Sveriges största ideella idrottsförening med cirka 70 000 medlemmar och drygt 1 400 verksamma funktionärer. F&S Stockholm erbjuder över 60 olika typer av träning fördelat på 14 anläggningar. Totalt finns det drygt 850 pass i veckan.  För mer information se: www.sthlm.friskissvettis.se.