Nacka och Stockholm går samman: Friskis&Svettis Stockholm - större än någonsin

För första gången i Friskis&Svettis historia går två föreningar samman. Två nya anläggningar i Sickla och Orminge möjliggör för 82 500 medlemmar att träna på 14 olika anläggningar och gå på 900 pass i veckan – med hjälp av 1 500 ideella funktionärer. Sammanslagningen gör att Sveriges största idrottsförening nu är större än någonsin.

På Friskis&Svettis Nackas årsmöte den 20 februari i år röstade medlemmarna med överväldigande majoritet ja till ett historiskt samgående över stadsgränsen med Friskis&Svettis Stockholm.

-      Det är en stor dag för Friskis&Svettis Stockholm och hela rörelsens historia. Två föreningar har för första gången gått samman. Sammanslagningen ger oss nya möjligheter att nå vårt mål att få så många som möjligt att motionera, säger Henrik Ramstedt, chef för Friskis&Svettis Stockholm.

Bakgrunden till sammanslagningen var Nackas önskan om en ökad tillväxt och kontinuitet för verksamheten i Nacka

För mer information:

Henrik Ramstedt, chef för Friskis&Svettis Stockholm, 072-070 05 44
Lotta Törnberg, kommunikationschef Friskis&Svettis Stockholm, 0768-56 80 26

F&S Stockholm är Sveriges största ideella idrottsförening med 82 500 medlemmar och drygt 1 500 verksamma funktionärer. F&S Stockholm erbjuder ett stort och varierat utbud med över 60 olika typer av träning och totalt finns det drygt 900 träningspass i veckan. För mer information: www.sthlm.friskissvettis.se

Det är en stor dag för Friskis&Svettis Stockholm och hela rörelsens historia. Två föreningar har för första gången gått samman. Sammanslagningen ger oss nya möjligheter att nå vårt mål att få så många som möjligt att motionera.
Henrik Ramstedt, verksamhetschef Friskis&Svettis Stockholm