PREMIÄR FÖR FRISKIS PARKTRÄNING

Den 11 juni startar Friskis&Svettis Stockholm årets parkträning i Rålambshovsparken och på Skarpnäcks sportfält. Svett och folkfest sedan 1981!

Startskottet bli jubileumsjympan måndag klockan 18.00 i Rålambshovsparken då ett stort gäng ledare kör en låt från varje i år i Friskis 40-åriga historia.

Sedan fortsätter träningen hela sommaren med Yoga, Dans, Jympa, Core, Cross, Cirkelfys och löpning. Parkträningen avslutas med ett maxat mixpass med flera träningsformer i en den 19 augusti i Rålis.

Alla stockholmare är välkomna på alla pass, oavsett ålder. Undantaget är löparpass som har 13-årsgräns, eftersom gruppen lämnar parken.

– Vi vill få fler i rörelse och med parkträningen kan vi nå ut till alla som vill hänga på. Unga som gamla, urstockholmare som turister på besök tränar gratis med oss hela sommaren, säger Malin Wennerbrandt, projektledare för parkträningen och gruppträningsansvarig på F&S Stockholm.

Efter varje pass i Rålambshovsparken kan den som vill hänga kvar på After park för att äta och umgås. Friskis food truck serverar mat och dryck till kompispris hela sommaren.

F&S Stockholm startade folkfesten 1981 i Rålambshovsparken och 1985 satte 3359 stockholmare världsrekord i jympa. De ideella funktionärerna har sett till att sprida rörelseglädje varje sommar i olika parker sedan dess. Helt gratis och öppet för alla. Förra sommaren deltog 8000 personer på F&S Stockholms olika parkträningspass.

Träningsformer
F&S Stockholms ideella ledare erbjuder Jympa, Dans, Core, Yoga, Flex, Cirkelfys. Dessutom upprepas succéer som Running kvalitet och Crosspass med start och mål i parken. Alla pass är barntillåtna, utom löpning som har 13-årsgräns.

Tider och schema
Parkträningspassen börjar alltid 18.00 måndag, onsdag i Rålambshovsparken, tisdag, torsdag på Skarpnäcks sportfält, samt vissa söndagar i båda parkerna 11 juni till 19 augusti. Passen syns i schemat https://friskisstockholm.brponline.se/#/groupactivities
Ingen bokning krävs.

After park i Rålis
Friskis upprepar förra årets nyhet After park i Rålis för alla som vill stanna kvar för att äta och umgås efter passet. Friskis food truck serverar mat och dryck till kompispris efter parkträningen i Rålambshovsparken hela sommaren.

Josefin Engfelt, pressansvarig Friskis&Svettis Stockholm, 0708-48 81 82

F&S Stockholm är Sveriges största ideella idrottsförening med cirka 89 000 medlemmar och drygt 1 400 funktionärer. Föreningen erbjuder ett stort och varierat utbud med över 70 olika träningsformer och drygt 900 träningspass i veckan.
För mer information om F&S Stockholm: www.friskissvettis.se/stockholm
Allt om parkträningen: www.friskissvettis.se/Stockholm/Nyheter/Parktraning-2018

Press-, PR- och eventansvarig

F&S Stockholm är Sveriges största ideella idrottsförening med cirka 89 000 medlemmar och drygt 1 400 funktionärer. F&S Stockholm erbjuder ett stort och varierat utbud med över 70 olika träningsformer och drygt 900 träningspass i veckan. För mer information: https://www.friskissvettis.se/stockholm

Friskis parkträning i Rålambshovsparken måndag, onsdag, ofta söndag 11 juni till 19 augusti, alltid 18.00
Friskis parkträning på Skarpnäcks sportfält tisdag, torsdag, ofta söndag 11 juni till 19 augusti, alltid 18.00
Gratis träning för alla - häng på!
Rörelseglädje sedan 1978, parkträning sedan 1981, världsrekord i Rålis 1985
After park med Friskis food truck efter varje pass i Rålis hela sommaren
Jympa, Dans, Core, Yoga, Flex, Cirkelfys, Running kvalitet, Cross - alla pass är barntillåtna, utom löpning som har 13-årsgräns

Vi vill få fler i rörelse och med parkträningen kan vi nå ut till alla som vill hänga på. Unga som gamla, urstockholmare som turister på besök tränar gratis med oss hela sommaren.