Svett och folkfest sedan 1981 - Parkträningssuccén fortsätter!

Den 10 juni startar Friskis&Svettis Stockholm årets parkträning i Rålambshovsparken och fortsätter till 18 augusti. Föreningen bjuder på fler pass än någonsin hela sommaren. Yoga, Dans, Cirkelfys, Jympa, Cross och nyheten Modus är gratis för alla som vill hänga på.

Parkträningssäsongen inleds med Jympa celebrate måndag 10 juni klockan 18. Sedan fortsätter uteträningen med allt från Yoga till Familjefys tre till fem gånger i veckan på samma tid och plats hela sommaren med avslutning 18 augusti. Vissa dagar erbjuds dubbla pass samtidigt.

• Vi vill få fler i rörelse och med parkträningen kan vi nå ut till många fler. Unga som gamla, urstockholmare som turister på besök tränar gratis med oss hela sommaren, säger Andreas Strömberg, ordförande i F&S Stockholm. Han fortsätter:

• Friskis parkträning har blivit en riktig klassiker och i år bjuder vi på ännu fler träningspass utomhus i Rålis. Nu håller vi tummarna för ett riktigt bra träningsväder i sommar.

F&S Stockholm kör parkträning måndag, onsdag, söndag samt vissa tisdagar mellan 10 juni och 18 augusti i Rålambshovsparken. Ordinarie tid är klockan 18.00. Passen syns i schemat två veckor i förväg. Ingen bokning behövs, det är bara att dyka upp. Alla pass är gratis och barn är varmt välkomna!

• Det känns jättekul att ännu en gång få bjuda in alla som vill att komma och svettas med oss i gröngräset. Det är verkligen en otrolig stämning och härlig känsla att träna tillsammans under sommarhimlen, säger Malin Wennerbrandt, träningsstrateg på F&S Stockholm.

Om Friskis parkträning
F&S Stockholm startade folkfesten 1981 i Rålis och snart satte 3359 stockholmare världsrekord i att Jympa tillsammans samtidigt i parken. De ideella funktionärerna har sett till att sprida rörelseglädje varje sommar i olika parker sedan dess. Helt gratis och öppet för alla. I fjol deltog 5000 personer på F&S Stockholms olika parkträningspass.

Träningsformerna
F&S Stockholms ideella ledare erbjuder Jympa, Cirkelfys, Dans, Familjefys, Löpning cross, Yoga och nyheten Modus. Alla pass är barntillåtna, utom löpningen som har 13-årsgräns. Vid ihållande regn kan passen komma att ställas in.

Från Väddö till Nynäshamn
Parkträning erbjuds också på fler platser i Stockholmsområdet. Närmsta parkträning hittar du hos vår systerförening F&S Tyresö erbjuder uteträning på Älta IP, söndagar klockan 16 den 19 maj till 1 september.

Josefin Engfelt, PR-ansvarig Friskis&Svettis Stockholm, 0708-48 81 82

F&S Stockholm är Sveriges största ideella idrottsförening med cirka 95 000 medlemmar och drygt 1 400 funktionärer. Föreningen erbjuder ett stort och varierat utbud med över 70 olika träningsformer och drygt 900 träningspass i veckan.
För mer information om F&S Stockholm: www.friskissvettis.se/stockholm
Allt om parkträningen: www.friskissvettis.se/Stockholm/Anlaggningar/Ralambshovsparken

PR-ansvarig

Parkträningen 2019 startar den 10 juni och pågår till den 18 augusti i Rålambshovsparken.
Parkträningen är gratis för alla!
Friskis erbjuder Jympa medel, Cirkelfys, Löpning cross, Dans, Yoga, Familjefys och nyheten Modus i årets parkträning. Vid premiären kör vi dessutom Limited edition-passet Jympa Celebrate! Alla pass är barntillåtna utom Löpning cross som är från 13 år.
Passen syns i schemat två veckor i förväg. Ingen bokning krävs, det är bara att dyka upp! Vecka 24-26 och 32-33: Måndag, tisdag, onsdag och söndag. Vecka 27-31: Måndag, onsdag och söndag. Alltid kl 18.00.
Hitta hit: Friskis håller till på en stor gräsyta mellan Västerbron och Gjörwellsgatan. Det är en kort promenad från Thorildsplans t-bana alternativt Fridhemsplan. Även Löpning cross utgår härifrån.
Från Väddö till Nynäshamn: Målet med parkträningen är att nå så många som möjligt och Rålis är en knutpunkt i Stockholm, men parkträning bedrivs i hela regionen.

Vi vill få fler i rörelse och med parkträningen kan vi nå ut till många fler. Unga som gamla, urstockholmare som turister på besök tränar gratis med oss hela sommaren.
Andreas Strömberg, ordförande i F&S Stockholm
Andreas Strömberg, ordförande i F&S Stockholm
Det känns jättekul att ännu en gång få bjuda in alla som vill att komma och svettas med oss i gröngräset. Det är verkligen en otrolig stämning och härlig känsla att träna tillsammans under sommarhimlen.
Malin Wennerbrandt, träningsstrateg på F&S Stockholm