Digital Vision får order om 1,3 miljoner kronor för uppgradering av filmskanner

Digital Vision, ett affärsområde inom Image Systems AB, meddelar idag att de fått en order från Studio Hamburg för uppgradering av en Golden Eye III filmskanner. Ordervärdet uppgår till 1,3 miljoner kronor.

”I och med uppgraderingen av vår befintliga filmskanner kommer vi att kunna skanna alla filmformat från 8 mm till 70 mm med högre hastighet än idag och med en upplösning upp till 4K. Det nya systemets ljuskälla i form av LED-ljus ger dessutom en högre kvalitet i återskapandet av varje pixel för det digitaliserade materialet”, säger Frank Höwner, chef för Systemteknik, Grafik, VFX & Digital Restaurering hos Studio Hamburg.

Studio Hamburg är ett av Tysklands ledande produktionsbolag inom film- och TV. De är sedan länge kund till Digital Vision. Sitt första Nucodasystem köpte de 2007 och bolaget har idag totalt fem system för ljussättning och restaurering av film samt en filmskanner från Digital Vision.

Frågor besvaras av:
Hans Isoz, VD, telefon 070-623 40 48, e-post hans.isoz@imagesystems.se

Om Image Systems
Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företagets vänder sig till en mängd branscher globalt och verksamheten bedrivs i de tre affärsområdena RemaSawco, Digital Vision och Motion Analysis.

Image Systems har drygt 90 anställda på kontor i Linköping, Stockholm, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt utomlands i Storbritannien, USA, Norge, Finland och Nya Zeeland. År 2012 omsatte koncernen 133 Mkr. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap-lista under tickern IS. För ytterligare information besök vår hemsida på www.imagesystems.se

Taggar: