Digital Vision får order om 1,4 miljoner kronor på system för arkivering av film och video

Digital Vision, ett affärsområde inom Image Systems AB, meddelar idag att de fått en order på Bifrost, ett automatiserat system för arkivering av film och video. Ordern uppgår till 1,4 miljoner kronor.

”Film- och videomaterial i världens alla arkiv försämras över tid och måste hanteras för att bevaras för eftervärlden. Vi är glada att kunna erbjuda en kostnadseffektiv och högkvalitativ lösning för dem som arbetar för ett bevara sitt värdefulla material”, säger Kelvin Bolah, VD för Digital Vision.

Bifrost har tagits fram för att förenkla arbetsflödet för film- och videoarkiv och passar alla typer av arkiv oavsett storlek. Systemet konfigureras efter kundens behov och bygger på Digital Visions produkter inom filmskanning och restaurering och inkluderar loggning och katalogisering av arkivmaterial, filmskannig eller videodigitalisering, audiosynkronisering, automatisk restaurering, kvalitetskontroll samt leverans av data till ett eller flera olika format.

Hans Isoz, VD, telefon 070-623 40 48, e-post hans.isoz@imagesystems.se

Om Image Systems
Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företagets vänder sig till en mängd branscher globalt och verksamheten bedrivs i de tre affärsområdena RemaSawco, Digital Vision och Motion Analysis.

Image Systems har drygt 90 anställda på kontor i Linköping, Stockholm, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt utomlands i Storbritannien, USA, Norge, Finland och Nya Zeeland. År 2012 omsatte koncernen 133 Mkr. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap-lista under tickern IS. För ytterligare information besök vår hemsida på www.imagesystems.se