Fredrik Lindgren utträder ur styrelsen för Image Systems AB

Styrelseledamoten Fredrik Lindgren har beslutat sig för att utträda ur styrelsen för Image Systems AB.  Utträdet sker per den 18 mars 2015. Fredrik Lindgren kommer inte att ersättas före årsstämman.

Image Systems valberedning har informerats om beslutet och meddelat att valberedningen kommer att lämna förslag till styrelsens sammansättning i Image Systems i god tid inför årsstämman den 11 juni 2015.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Image Systems AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 mars 2015 klockan 15.00.

Hans Isoz, VD, telefon 070-623 40 48, e-post hans.isoz@imagesystems.se

Om Image Systems
Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företagets vänder sig till en mängd branscher globalt och verksamheten bedrivs i de två affärsområdena RemaSawco Motion Analysis.

Image Systems har ca 70 anställda på kontor i Linköping, Stockholm, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt utomlands i Norge och Finland. År 2014 omsatte koncernen 101 Mkr. Aktien är noterad på NASDAQ Stockholms Small Cap-lista under tickern IS. För ytterligare information besök vår hemsida på www.imagesystems. se