Image Systems affärsområde Motion Analysis erhåller order om knappt 1 MSEK från franska DGA

Ordern innefattar beställning av ytterligare licenser av TrackEye, samt Image Systems fotogrammetriska tillbehör 3D Scanner och Static 3D.

TrackEye är ett världsledande system för avancerad mätning och analys av bilder. Produkten täcker hela processen från bildinläsning, målföljning och analys fram till färdig rapport. TrackEye är en de facto standard vid många av världens största provplatser inom flyg, rymd och försvar.

Frågor besvaras av: Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Informationen i detta pressmeddelande offentliggjordes den 4 maj 2020 klockan 08.00 (CET).

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett stort antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har drygt 90 anställda på kontor i Sverige, Finland och Norge. År 2019 omsatte koncernen 212 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se