Image Systems affärsområde Motion Analysis erhåller order på 4,8 MSEK från amerikanska Photo-Sonics Inc.

Ordern omfattar såväl nyutveckling som licenser av programvaran TrackEye

”Vi är glada och stolta över att få vara delaktiga i detta projekt som kommer att ta vår mjukvara TrackEye till en ny nivå.” säger Johan Friberg, VD för Image Systems.

TrackEye är ett världsledande system för avancerad mätning och analys av bilder. Produkten täcker hela processen från bildinläsning, målföljning och analys fram till färdig rapport. Trackeye är en de facto standard vid många av världens största provplatser inom flyg, rymd och försvar.

Ordern kommer att redovisas i orderingången för det tredje kvartalet 2018, leverans kommer att ske löpande fram till år 2020.

Frågor besvaras av: Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Informationen i detta pressmeddelande offentliggörs enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 3 oktober 2018 klockan 10.30 (CEST).

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett stort antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har knappt 100 anställda på kontor i Linköping, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt i Finland och Norge. År 2017 omsatte koncernen 134 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se

Johan Friberg, VD för Image Systems