Image Systems affärsområde Motion Analysis erhåller order på ca 1,4 MSEK från det australiensiska försvaret

Ordern omfattar uppgraderingar och support av programvaran TrackEye samt tillhörande mjukvarumoduler. TrackEye är ett världsledande mjukvaruverktyg för avancerad rörelsesanalys. Det är idag marknadens mest noggranna mjukvara och används inom en mängd applikationer vid militära provplatser.

"Det är glädjande att erhålla denna bekräftelse och kunna tillgodose kunder med mycket avancerade kravställningar. TrackEye används idag av världens mest krävande militärkunder och är en global de-facto standard vid militära provplatser för höghastighetsanalys”

säger Johan Friberg, VD för Image Systems AB.

Johan Friberg, Koncernchef Image Systems AB, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett stort antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har cirka 80 anställda på kontor i Sverige, Finland och Norge. År 2021 omsatte koncernen 159 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se

Johan Friberg, VD för Image Systems AB