Image Systems affärsområde Motion Analysis erhåller order på ca 1 MSEK till det amerikanska försvaret

Ordern omfattar leverans av programvaran TrackEye samt tillhörande mjukvarumoduler. TrackEye är ett världsledande system för avancerad rörelsesanalys för militära tester. Det är idag marknadens mest noggranna mujkvara och används i applikationer som Tracking Mount 3D, Fixed Camera 3D eller Stores Release

"Denna order är ytterligare ett bevis på vår status som hovleverantör till det amerikanska försvaret”, säger Johan Friberg, VD för Image Systems AB.”

Johan Friberg, Koncernchef Image Systems AB, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett stort antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har 82 anställda på kontor i Sverige, Finland och Norge. År 2021 omsatte koncernen 159 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se