Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller beställning från AB Rundvirke på drygt 2 MSEK

RemaSawco AB har fått en beställning från AB Rundvirke gällande leverans av en ny mätstation till timmersorteringen på koncernens sågverk Östanåsågen i Edsbyn. Ordervärdet uppgår till drygt 2 MSEK + driftsättningskostnader.

AB Rundvirke, som ingår i koncernen Rundvirke industrier, har nu lagt en beställning till RemaSawco AB på uppgradering av mätstationen i timmersorteringen på företagets sågverk Östanåsågen i Edsbyn. Beställningen innefattar en ny mätram av typen RS-LogScanner3D, en operatörsstol av typen RS-FlexCon samt inmätningssystemet RS-715. Ordervärdet uppgår till drygt 2 MSEK plus kostnader för driftsättning.

”Vi är mycket glada för att  AB Rundvirke väljer att förnya förtroendet för RemaSawco när det är dags att modernisera sin mätstation på Östanåsågen.”

Säger Emilien Saindon, VD RemaSawco AB

Leverans och driftsättning är planerat till sommaren 2024.

Frågor besvaras av:
Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag som utvecklar och säljer mjukvara och system inom beröringsfri mätteknik. Verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis, och kunderna finns inom ett stort antal branscher globalt. Koncernen har cirka 70 anställda i Sverige, Finland och Norge samt säljkontor i USA, Frankrike, Israel och Kina. Huvudkontoret ligger i Linköping, Sverige. År 2023 omsatte koncernen 171 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap-lista. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se

Citat

Vi är mycket glada för att AB Rundvirke väljer att förnya förtroendet för RemaSawco när det är dags att modernisera sin mätstation på Östanåsågen.
Emilien Saindon, VD RemaSawco AB