Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller beställning från Kanadensisk partner på ca 3 MSEK

RemaSawco jobbar med en samarbetspartner i Kanada som nu tecknat avtal med en Nordamerikansk kund där RemaSawcos ordervärde uppgår till ca 3 MSEK

RemaSawco har sedan flera år tillbaka samarbetat med en partner i Kanada som nu tecknat avtal med en slutkund i USA. RemaSawcos del av avtalet avser licensiering av RemaSawcos världsledande system för brädskanning, RS-BoardScannerQ, som går att använda i alla delar av brädhanteringen på ett sågverk. I avtalet ingår även tekniskt stöd vid driftsättningen.

Leverans, installation och driftsättning är planerat till tredje kvartalet 2024.

”Precis som i Sverige och övriga Europa så har även Nordamerika drabbats av begränsad tillgång på råvara, vilket resulterar i högre råvarupriser. Vi noterar nu att allt fler kunder upptäcker fördelarna med vår marknadsledande brädskanner och vad den kan göra för en effektivare brädsortering med högre utbyte via rätt optimering”

Säger Emilien Saindon, VD RemaSawco.

Frågor besvaras av:
Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag som utvecklar och säljer mjukvara och system inom beröringsfri mätteknik. Verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis, och kunderna finns inom ett stort antal branscher globalt. Koncernen har cirka 70 anställda i Sverige, Finland och Norge samt säljkontor i USA, Frankrike, Israel och Kina. Huvudkontoret ligger i Linköping, Sverige. År 2023 omsatte koncernen 171 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap-lista. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se

Citat

Emilien Saindon, VD RemaSawco AB