Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller beställning från kanadensisk partner på knappt 2,2 MSEK

RemaSawco jobbar med en samarbetspartner i Kanada som nu tecknat avtal med en kanadensisk kund där RemaSawcos ordervärde uppgår till knappt 2,2 MSEK

RemaSawco har sedan flera år tillbaka samarbetat med en partner i Kanada för den Nordamerikanska marknaden som nu tecknat ytterligare ett avtal med en slutkund, denna gång i Kanada. RemaSawcos del av avtalet avser licensiering av RemaSawcos världsledande system för brädskanning, RS-BoardScannerQ, som går att använda i alla delar av brädhanteringen på ett sågverk. I avtalet ingår även tekniskt stöd vid driftsättningen.

Leverans, installation och driftsättning är planerat till hösten 2024.

”Även i Nordamerika är det allt fler kunder som upptäcker de unika och marknadsledande egenskaperna i vår brädskanner”

Säger Emilien Saindon, VD RemaSawco.

Frågor besvaras av:
Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag som utvecklar och säljer mjukvara och system inom beröringsfri mätteknik. Verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis, och kunderna finns inom ett stort antal branscher globalt. Koncernen har cirka 70 anställda i Sverige, Finland och Norge samt säljkontor i USA, Frankrike, Israel och Kina. Huvudkontoret ligger i Linköping, Sverige. År 2023 omsatte koncernen 171 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap-lista. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se

Citat

Emilien Saindon, VD RemaSawco AB