Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller beställning från Moelven Wood AS på knappt 1,7 MSEK

RemaSawco AB har fått en beställning från Moelven Wood AS gällande leverans av bland annat en ny brädskanner till företagets sågverk Soknabruket i Norge. Beställningen är ett avrop från det ramavtal som tecknades mellan företagen i november 2023. Ordervärdet uppgår till knappt 1,7 MSEK.

Beställningen Moelven lagt till RemaSawco är ett avrop mot det liggande ramavtal som signerades av parterna i november 2023. Beställningen består bland annat av en brädskanner RS-BoardScannerD med tillhörande brädsorteringssystem RS-ProSort till sågverkets råsortering.

Leverans och driftsättning sker under 2024 kvartal 2.

”Det känns bra att vi nu kan komma i gång med avropen kopplade till liggande ramavtal och vi är mycket glada över att ha en så professionell kund och samarbetspartner som Moelven"

Säger Emilien Saindon, VD RemaSawco.

Frågor besvaras av:
Johan Friberg, VD, telefon: 013-200 100, e-post: johan.friberg@imagesystems.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag som utvecklar och säljer mjukvara och system inom beröringsfri mätteknik. Verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis, och kunderna finns inom ett stort antal branscher globalt. Koncernen har cirka 70 anställda i Sverige, Finland och Norge samt säljkontor i USA, Frankrike, Israel och Kina. Huvudkontoret ligger i Linköping, Sverige. År 2022 omsatte koncernen 180 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap-lista. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se

Citat

Emilien Saindin, VD RemaSawco AB