Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller beställning från Polen på strax under 2,5 MSEK + optioner

RemaSawco har erhållit en beställning från ett sågverk i Polen. Beställningen avser uppgradering av sågverkets timmersortering och såglinje och ordervärdet uppgår till strax under 2,5 MSEK + optioner.

Ett sågverk i Polen har lagt en beställning till RemaSawco gällande uppgradering av företagets timmersortering och såglinje. Mätstationen på timmersorteringen har redan idag en äldre mätram från RemaSawco som nu ska uppgraderas genom byte till en modern 3D-skanner av typen RS-LogScanner3D. Även såglinjen moderniseras och får en ny 3D-skanner av den något enklare typen RS-3DLog 3SC.

Leverans, installation och driftsättning är planerat till hösten 2024 då även utbildning av kundens personal sker.

” Vi är alltid lite extra glada när vi når ut med vårt erbjudande även utanför Norden och Skandinavien. Det är ett mycket välkommet kvitto på att våra produkter gör ett bra jobb på sågverken”

Säger Emilien Saindon, VD RemaSawco.

Frågor besvaras av:
Johan Friberg, VD, telefon: 013-200 100, e-post: johan.friberg@imagesystems.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag som utvecklar och säljer mjukvara och system inom beröringsfri mätteknik. Verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis, och kunderna finns inom ett stort antal branscher globalt. Koncernen har cirka 70 anställda i Sverige, Finland och Norge samt säljkontor i USA, Frankrike, Israel och Kina. Huvudkontoret ligger i Linköping, Sverige. År 2023 omsatte koncernen 171 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap-lista. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se

Citat

Emilien Saindon, VD RemaSawco AB