Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller beställning från större koncern på drygt 2,8 MSEK

RemaSawco har fått en beställning från en större koncern i Sverige. Beställningen gäller nya mätramar till ett av koncernens sågverk i södra Sverige. Ordervärdet uppgår till drygt 2,8 MSEK. Kostnader för driftsättning tillkommer.

Kunden driver bland annat ett sågverk i södra Sverige där man nu avser byta ut befintliga skuggmätramar i timmer- och sågintag mot nya och moderna 3D-mätramar, och har därför beställt nya mätramar av typen RS-LogScanner3D från RemaSawco. I samband med bytet sker även uppdatering/byte av befintligt styrsystem till RS-720.

I avtalet ingår även utbildning av kundens personal men kostnader för driftsättning tillkommer.

Leverans, installation och driftsättning är planerat till sista kvartalet 2024.

”Det är alltid glädjande när våra kunder väljer att förlänga förtroendet för RemaSawco. Det stärker ytterligare våra redan väl fungerande relationer”

Säger Emilien Saindon, VD RemaSawco.

Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag som utvecklar och säljer mjukvara och system inom beröringsfri mätteknik. Verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis, och kunderna finns inom ett stort antal branscher globalt. Koncernen har cirka 70 anställda i Sverige, Finland och Norge samt säljkontor i USA, Frankrike, Israel och Kina. Huvudkontoret ligger i Linköping, Sverige. År 2023 omsatte koncernen 171 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap-lista. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se

Emilien Saindon, VD RemaSawco AB