Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller beställning på ca 3 MSEK från ATA Timber Widtsköfle

RemaSawco AB och ATA Timber Widtsköfle AB har tecknat ett avtal gällande leverans, installation, utbildning och driftsättning av RemaSawcos marknadsledande BoardScanner till sågverkets råsortering.

Avtalet innefattar leverans, installation och driftsättning av RemaSawcos marknadsledande produkt BoardScannerP till sågverkets råsortering där den kommer att användas för dimensions- och profilmätning (s.k. vankantsoptimering). RemaSawco kommer även att genomföra utbildning av kundens egen personal i två steg, förberedande och vid driftsättning.

” Att även ATA Timber Widtsköfle nu väljer att installera vår BoardScanner är ytterligare en kvittens på att produkten innehar en särskild plats som marknadsledande skanner för brädhantering. Vi ser fram emot samarbetet och att få bidra till den ökade effektivitet man siktar på.”

säger VD för RemaSawco Emilien Saindon.

Leverans och driftsättning kommer att ske under hösten 2023.

Johan Friberg, VD, telefon: 013-200 100, e-post: johan.friberg@imagesystems.se

eller

Emilien Saindon, Vice VD, VD RemaSawco, telefon: 070-2920667, e-post: emilien.saindon@remasawco.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag som utvecklar och säljer mjukvara och system inom beröringsfri mätteknik. Verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis, och kunderna finns inom ett stort antal branscher globalt. Koncernen har cirka 70 anställda i Sverige, Finland och Norge samt säljkontor i USA, Frankrike, Israel och Kina. Huvudkontoret ligger i Linköping, Sverige. År 2022 omsatte koncernen 180 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap-lista. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se