Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller beställning på ca 5,7 MSEK från Nordwood

RemaSawco AB och Estländska Nordwood har tecknat ett avtal gällande leverans av brädhanteringssystemet RS-BoardScannerQ till ett av Nordwoods tre sågverk, Viru-Nigula Saevski AS. Avtalet innefattar även utbildning samt ett underhållsavtal som löper över två år.

RS-BoardScannerQ är ett system för automatisk avsyning, kvalitetsbestämning och avkapsoptimering i en råsortering, ett justerverk eller ett hyvleri. Systemet upptäcker alla defekter och geometriska fel samt utför en avkaps- och kvalitetsoptimering.

Baltikum är en viktig marknad för oss och att Nordwood nu med denna beställning bekräftar sitt förtroende genom att välja vår Boardscanner och därmed få den i sina samtliga 3 sågverk, befäster vår fortsatt starka position på den marknaden”

säger VD för RemaSawco Emilien Saindon.

RemaSawcos leverans kommer att ske under våren 2023.

Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett stort antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har cirka 80 anställda på kontor i Sverige, Finland och Norge. År 2021 omsatte koncernen 159 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se

Baltikum är en viktig marknad för oss och att Nordwood nu med denna beställning bekräftar sitt förtroende genom att återigen välja vår Boardscanner och därmed få den i sina samtliga 3 sågverk, befäster vår fortsatta starka position på den marknaden
VD för RemaSawco, Emilien Saindon