Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller order på ca 3 MSEK från ANS Byglandsfjord Sag i Norge

Ordern omfattar en komplett installation samt uppgradering av såglinjen hos ANS Byglandsfjord Sag i Byglandsfjord i södra Norge. Ordern innefattar ny RS-3D Log Scanner, nytt styrsystem, samt uppgradering till RS-Opt, vilket möjliggör 3D-mätning i realtid för att maximera utbytet. Ordern innefattar även ny lösning för HMI, ny modern operatörsplats med tillhörande paneler, samt måttkontrollsystemet RS-Con.

Leverans och driftsättning är planerad till maj respektive augusti 2018.

”Vi är glada att få fortsätta samarbetet med ANS Byglandsfjord Sag, och att ha fått förtroendet att vara en del i den fortsatta och spännande utvecklingen av sågverket, säger Johan Friberg, VD för Image Systems”.

Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Helge Timland, RemaSawco Norge A/S, telefon +47 900 125 00, helge.timland@remasawco.no

Informationen i denna pressrelease är sådan som Image Systems AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 mars 2018 klockan 08.30 (CET).

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har cirka 70 anställda på kontor i Linköping, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt i Norge. År 2017 omsatte koncernen 134 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap-lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystems.se

Johan Friberg, VD för Image Systems
Vi är glada att få fortsätta samarbetet med ANS Byglandsfjord Sag, och att ha fått förtroendet att vara en del i den fortsatta och spännande utvecklingen av sågverket..