Image Systems får order på 6,7 Mkr från Moelven Soknabruket AS

RemaSawco, ett dotterbolag till Image Systems, har erhållit en order på ca 6,7 Mkr från Moelven Soknabruket AS.

Ordern omfattar leverans och installation av RS-BoardScannerQ i Moelven Soknabrukets AS nya justerverk, installation av styrsystemet RS-Sort samt elektronikleveranser i anslutning till detta.

”Moelven Soknabruket AS har i samband med upphandlingen av sitt nya justerverk utvärderat olika alternativ till Automatsortering med kamerateknik och valet föll på RS-BoardScannerQ från RemaSawco AB, ett beslut som till stor del avgjordes av förmågan att identifiera och kvalificera egenskaper med hjälp av fler olika teknologier” säger Atle Nilsen, VD Moelven Soknabruket AS.

”RemaSawco har i och med denna order haft glädjen att presentera tre större projekt runt produkten RS-BoardScannerQ under årets första månader, vilket är oerhört glädjande och ger bekräftelse på att den nya produktfamiljen mottagits väl och uppskattas av kunderna säger Per Lindell, Affärsområdeschef RemaSawco.

Installation och avräkning av projektet kommer att ske under Q4 2015.

Frågor besvaras av :
Klas Åström, VD, telefon 08-546 182 23, e-post klas.astrom@imagesystems.se

Om Image Systems
Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företagets vänder sig till en mängd branscher globalt och verksamheten bedrivs i de två affärsområdena RemaSawco Motion Analysis.

Image Systems har ca 70 anställda på kontor i Linköping, Stockholm, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt utomlands i Norge och Finland. År 2014 omsatte koncernen 101 Mkr. Aktien är noterad på NASDAQ Stockholms Small Cap-lista under tickern IS. För ytterligare information besök vår hemsida på www.imagesystems. se